søndag den 15. juli 2012

Denne her dag har været det arveste lort.

Som det trænede øje kan genkende i overskriften, har denne dag ladet meget tilbage at ønske. Jeg har det mildest talt ringe. Jeg har dummet mig virkelig meget og opført mig som en idiot. Igen. Og jeg kan nærmest ikke holde ud til at være i min egen krop i dag. Sikkert heller ikke i morgen. Jeg har opført mig usselt, og nu ligger jeg, som jeg har redt.
Jeg har ikke tænkt mig at komme nærmere ind på detaljerne af hensyn til de involverede personer, men jeg vil gerne her i åbent forum sige UNDSKYLD, fordi jeg ikke tænker mig om, undskyld fordi jeg komplicerer alting og ikke kan holde min kæft på de rigtige tidspunkter og undskyld, fordi jeg sårer. Det vil jeg slet ikke. Undskyld. Selvom det er alt for sent nu.

Hmm....ja, jeg er jo stadig i Reykjavik. På grund af ovenstående rod sov jeg meget dårligt i nat. Og klokken 5 træder to mega fulde svenskere så ind på Guesthouset og råber op og synes åbenbart det er en god ide at begynde at lave en masse mad i køkkenet. Så går de heldigvis i seng, MEN jeg opdager til min rædsel, at de skal bo i værelset ved siden af mit, som, jeg finder ud af, har en væg lavet af papir i mellem. De synes, det er sjovt at ligge og råbe nogle meget høje og meget underlige lyde, indtil der tilsidst bliver stille. Efter et par timer vågner jeg ved, at en engelsktalende kvinde lige uden for min dør siger meget højt (indsæt selv overdreven engelsk accent) "Excuse me....could you please wake up and get out....for heavens sake....."......Jeg tænker, om det mon er mig, hun taler til, men det finder jeg så ud af, at det ikke er. For så siger hun "You are sleeping in the bathroom that EVERYBODYS using". En af de svenske fyre er så faldet i søvn ude på toilettet, og jeg kan høre, at han er meget flov over situationen. Hvilket glæder mig, for så har han da en smule pli:)
Deres nøgle sidder ikke i værelsesdøren. De skal desværre bo her en nat mere.

Jeg har gået byen tynd i min usle krop i 6 timer i dag. Det var meningen, at jeg ville ind og se et museum, men jeg blev enig med mig selv om, at i min tilstand ville det være en skam at betale penge for noget, som jeg alligevel ikke ville nyde. Så tog jeg ned på loppemarkedet, men det var heller ikke rigtigt noget ved. Så gik jeg på i Halgrimskirken og helt op i tårnet og så ud over byen. Det var meget fint, og en rigtig god måde at få et overblik på. Det eneste gode, der er sket i dag, er, at jeg har købt et par fine sko.

I går mødtes jeg med Björg, som jeg arbejdede sammen med heroppe sidste år, og vi var nede på en tapasrestaurant på den gamle havn. Her træder Björk så pludselig ind af døren til min store glæde. Men det er der vist mange af jer, som allerede ved. God underholdning. Vi fik laks og hummersalat og hangikjöt, hvilket var lækkert, og så råt gås og rådden haj, hvilket var mindre lækkert. Dertil fik vi hvidvin, som virkelig smagte af mere for mit vedkommende, men man kan ikke komme i byen, når man er alene afsted. Dammit.

Jeg skal ikke lave noget i aften, og denne her dag skal bare overståes, fordi jeg skal være alene hele dagen og aftenen og har det af helvede til. Jeg har mest lyst til at tage hjem, så jeg ikke får forpestet Island med min dårligdom, og jeg kan alligevel ikke rigtigt være nogen steder.

Lort lort lort. Jeg sidder virkelig fast lige nu.

Tak for opmærksomheden. 

2 kommentarer:

  1. Nu er jeg jo en af dine faste læsere af denne eksklusive blog, og en af de få, der rent faktisk kommenterer på den, og der vil jeg hævde, at drama er en god ting på en blog. Måske overdramtaiserer du for at få flere til at læse hvad du skriver? Måske strøer du om dig med kendismøder for at opnå det samme. Hvordan skal os dødelige nogensinde finde sandheden?

    SvarSlet
  2. Kære Signe,

    Jeg vil ikke kaste om mig med så mange fine ord som hr. Brian, (selvom det jo nu allerede er blevet til 25). Jeg har kun ét vigtigt ord til dig: Kram!

    - Lisbeth.

    SvarSlet