tirsdag den 2. oktober 2012

Jeg har wordled mig

Kære læsere.

Jeg har i dag stiftet bekendtskab med noget, der hedder wordle.com. Her kan man undersøge en tekst og finde ud af, hvilke ord man typisk bruger og dermed finde ud af, hvordan man skriver. Det har jeg nu gjort med denne blog. Jeg har smidt al teksten ind i det her program, og resultatet kan I (forhåbentlig) se her:

http://www.wordle.net/show/wrdl/5801162/Signesskriblerier

Som I kan se, er de mest typiske ord "kan" og "så", men der er også enkelte andre ord, som den flittige læser vil kunne genkende fra forskellige indlæg. Eksempelvis "hus", "jagtet" og "pendul". Jeg kan ret godt lide den sidste sætning i kollagen: "Bare drøm højt derfor hvide nat".
Andre gode sætninger er: "Så faldt andre dyr helt", "Tidligere ingen Signe ubesvarede"...find selv flere...
Man kunne også smide sit yndlingsdigt derind og se det splittet op og måske forstå det på en ny måde...eller hænge det op på væggen.

Derudover har jeg været offer for en privat samtale i bussen.
Der var åbenbart sket det, at en fyr, ved navn Reino (?), havde været i rigtig dårligt humør og skældt sin kæreste ud i bilen på vej over til hans mor. Kæresten (som er hende, der sidder ved siden af mig i bussen) har bedt ham om at holde ind til siden, er steget ud af bilen og har taget bussen hjem i stedet for. Vi kommer ind, da hun ringer sin veninde Heidi op og fortæller hende om det hele og siger, at hun nægter at finde sig i den behandling mere. Efter denne samtale ringer Reinos mor pludselig, for at spørge, om hun ikke nok stadig vil komme og siger desuden, at hun har lavet krebinetter. Kæresten er sød ved sin svigermor og siger undskyld, men at hun simpelthen hverken vil byde sig selv eller svigermoderen at skulle sidde der i så dårlig en stemning. De ringer af, og pigen ringer til Heidi igen for at fortælle, at svigermoderen lige har ringet, og hvordan det forløb. Heidi er tilsyneladende lidt provokerende i telefonen. Jeg forestiller mig, at hun siger noget i retning af, om der ikke bliver overreageret lidt fra pigens side. Pigen hidser sig op, men står heldigvis af bussen ved politistationen, og jeg kan sidde og prøve at falde ned to stop, indtil jeg selv skal af.
Jeg går ud fra, at det, siden der blev talt SÅ højlydt i bussen, er i orden at smække denne historie op i åbent forum, og at det er noget, vi allesammen gerne må vide.

Tak for en god dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar