søndag den 5. august 2012

Jeff Buckley og den store sorte bille.

Det er aften. Faktisk burde jeg ikke være oppe. Det begynder at være usundt for mig at være længere oppe her til aften, kan jeg mærke. Men det er også, fordi jeg hører Jeff Buckley. Det er en intens omgang. Dog drikker jeg kun vand dertil. Det kunne være meget værre.

Der har været et sort insekt i min stue. Jeg så det på mit gardin, og imens jeg var ude efter et blad, som jeg kunne ende dets dage med, forsvandt det. Nu er det væk, hvilket er ret kuldegysningsfremkaldende, for det var faktisk ikke et ret charmerende dyr. Det lignede en sort bille i stor format med en del ben og vinger. Den så ikke ud til at være den hurtigste "bille", og den kunne også kun flyve et meget kort stykke af gangen. Nu sidder jeg forgæves og kigger over til det sted, hvor den sad. Hvor mon den er? Jeg har gjort mig mange overvejelser omkring den. Om den mon er tam? Om den er meget intelligent og godt kunne se, hvad jeg var ude på og derfor stak af og vender tilbage engang i nat inde i min seng og skræmmer mig fra vid og sans, så jeg aldrig kan sove derinde nogensinde igen. ( i øvrigt sov jeg på sofaen i stuen det meste af i nat, fordi min underbo og hans kæreste skændtes så højt, at jeg ikke fik lukket et øje. Han råber utrolig meget af hende, så græder hun, så taler han pænt, så svarer hun igen, så råber han meget meget højt....senere har de måske sex eller også falder de bare i søvn....jeg tænker, om hun mon ER hans KÆRESTE og om han har overvejet, hvad den betegnelse dækker over.....det lyder i hvert fald ofte ikke til, at han synes, hun er særlig kær).

Jeg har egentlig mest lyst til at blive budt op til dans. Men det virker ikke så sandsynligt. Det er lige meget, hvad vi danser til. Jeg er frisk på alle genrer. Det ville være dejligt med en sjæler...men jeg kan også sagtens gå med til en lidt vildere dans, f.eks. til noget 80er pop. I dag faldt jeg over soundtracket til "Kærlighed ved første hik" på min cd-hylde og hørte det. Det var lidt romantisk. Så kiggede jeg lidt på mine hvide roser, som jeg har fået af én, som jeg savner.

Lige nu ligger min dyne på gulvet. Det er jo en direkte invitation til det klamme dyr om at følge med mig ubemærket ind i seng. Ad. Det håber jeg virkelig ikke sker. Puh....nu spiller Lover, you should´ve come over........Den er godt nok dejlig. Sammen med hele det berømte album med Air er det nok en af de mest sexede sange, der findes. Det er nok meget godt, at her ingen er til at byde mig op til dans....

Nå. Nok om det. Lige nu er jeg ved at læse en bog, som hedder "Bogtyven".....den er fortalt af døden og handler om en tysk pige under anden verdenskrig, som stjæler bøger. Den er okay. Jeg er ikke helt solgt endnu....men jeg har også kun læst 1/4 af den. I denne uge læste jeg en 150 siders paperback, som er skrevet af en kvinde, der har arbejdet som kassedame i 8 år og nu har skrevet en humoristisk bog om, hvor forfærdeligt og absurd et job, det nogle gange er. Husk at smile og sige hej til DIN kassedame i morgen:)

Er der andre oppe? Klokken er jo ikke ret mange. Jeg kan vist ikke strække den her dag meget længere. Selvom jeg ikke er helt tilfreds med at slutte den nu. Jeg prøver at gøre det alligevel. Måske arbejder min vågenhed mig imod, når jeg kommer ind i sengen. I går aftes gik jeg ud som et lys. Jeg havde ellers lige besluttet mig for, hvad jeg skulle tænke på, inden jeg faldt i søvn, og så vendte jeg mig om på venstre side, og før jeg vidste af det, vågnede jeg ved, at de var begyndt at skændes nedenunder. Jeg havde ikke engang nået at tænke på det, jeg skulle tænke på. Det var ellers noget godt. Jeg kan bruge det i aften så.

Godnat og sov rigtig godt. 


1 kommentar:

  1. Kriblekrable-kravl har et "tredje øje", som kan forudse enhver af dine handlinger, så vend aldrig ryggen til... Slet ikke til den slags med vinger!

    SvarSlet